Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op peru.startpagina.nl

reserveren voor Machu Picchu?

Michiel van der Holst
16 Jul, 2009 20:25

Beste Peru reizigers,

Is voor een dergelijke trail naar Machu Picchu een tijdige reservering bij een nodig of kan men deze ook ter plaatse regelen? Ik ga in de maand september.

Groetjes, Michiel

Bewerkt 02 Sep, 2012 18:29
wendy
16 Jul, 2009 23:27

Hola Michiel,

Ik kan je melden dat er voor de tradicionele Inca Trail geen entrees meer zijn, de hele maand september is volgeboekt.

www.perueasy.com.pe

HendrikHerman
17 Jul, 2009 06:57

Dat maakt het in ieder geval wat makkelijker. Neem een van de alternatieve trails, zoals Salkantay of Lares, die ter plaatse in Cuzco te boeken zijn.

http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

Michiel van der Holst
17 Jul, 2009 09:27

Hola Wendy,

Bedankt voor je reactie! Is het wel mogelijk om Macchu Pichu te bezichtigen zonder een trail?

Groetjes, Michiel

hendrikherman
17 Jul, 2009 19:19

Jazeker, in feite is het lopen van een trail naar Machu Picchu een manier om er te komen. Het bezoeken van Machu Picchu is wat anders en staat los van lopen van trail. Ik neem aan dat de meeste bezoekers geen trail lopen, maar met de trein naar Aguas Calientes gaan. De authentieke Inca Trail, die dus vol is, komt op Machu Picchu uit, de Salkantay trail (5 dagen) ook. De Lares trail (3 dagen) eindigt niet op Machu Picchu, het laatste stuk moet met de bus.

http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

Geert
18 Jul, 2009 00:49

Hoi

Ik ben momenteel in Cusco en we deden 3 dagen geleden een fantastische Salkantay in 4 dagen met Machu Picchu. de meesten bieden deze tocht in 5 dagen aan.Momenteel is er veel volk in cusco . je kan salkantay makkelijk in cusco vinden , maar er is veel verschil in prijs en kwaliteit . Die op de plaza aangeboden worden zijn grote groepen vol israeliers en studenten als gids . wij deden de Trekking met Peru planet , waren de enige die we vonden die de trek ook in ' dagen aanbood. We waren met 5 man op de trekking en alles was gewoon supper. Wel zeer koud de 2 de nacht ,,,, onder nul , dus breng een goede slqaapzak mee .Voor een Bezoek aan machu picchu heb je geen trekking nodig , maar moet je wel treintickets zien te bemachtigen

Succes

Yannick België
18 Aug, 2012 12:54

Ik ga van 5 oktober tot 12 december naar Ecuador en Peru en zou ook graag de Inca Trail doen. Moet ik dit op voorhand reserveren, of kan ik gewoon naar Cuzco gaan en ter plaatse alles regelen?

Hoeveel bedraagt de kostprijs ongeveer voor een 4-daagse trektocht van de Inca Trail? (op deze website http://www.incatrailreservations.com/inca_trail/inca_trail_permits_4days.html zag ik dat het neerkwam om ongeveer 600 dollar als ik het op voorhand reserveer. Kan dit goedkoper??)

Gr

Yannick

HendrikHerman
19 Aug, 2012 00:21

Als je naar www.machupicchu.gob.pe gaat, en daar naar Consultas of Queries, en dan Camino Inka kiest, dan kan je zien dat op het ogenblik de Inca Trail to 3 november 2012 is volgeboekt. Dat geeft duidelijk aan dat (ver) van te voren reserveren noodzakelijk is.

http://www.hostellima.nl/

SharonForrest
28 Aug, 2012 00:48

Hoi Michiel,

Dit ligt er helemaal aan op welke manier je naar Machu Picchu wilt gaan. De Inca Trail is inderdaad vaak uitverkocht voor de komende drie maanden. Google Dos Manos is. Ik heb via hen de Salkantay trek gedaan. Ik heb ontzettend genoten en was misschien wel stiekum blij dat de Inca Trail volgeboekt was, omdat ik achteraf hoorde dat hier erg veel over histroie wordt uitgelegt en daar ben ik niet zo van! ;)

Naast de Inca Trail kun je vele dingen een aantal weken van te voren nog wel boeken. Maar dat is het nu dus al. Ik zou zeker wat gaan boeken wil je zeker zijn van je entree voor Machu Picchu!

Groeten Sharon

JOS
02 Sep, 2012 18:29

Beste Yannick

600 Usd lijkt me echt wel te veel ! Wij hebben vorige maand met Southamericaplanet de incatrail 4 daagse gedaan We boekten wel een 6 maand vooraf, daar het nodig is , ik hoorde dat de incatrail nu reeds volzet zit tot half november. Wij betaalden rond de 445 Usd per persoon ,,wat toch wel wat minder is dan de 600 usd.

We waren met 7 In de groep en waren zeer tevreden over de service. Perfecte kok , goede gids , maar wel afzien onderweg ,,,,, het was wel meer dan enkel wat wandelen in de andes ! www.southamericaplanet.com